• LAT
  • ENG
  • RUS
ManaTaka
  • STĀSTI
    • VECĀS PASAULES stāsti
      • BEZDARBNIEKA stāsti
      • Korporācija pret pamatiedzīvotājiem
    • PĀREJAS stāsti
      • Korona vīrusa stāsti
      • NĀVES stāsti
      • Evolūcija Tevī un darba vietā
      • Tavas pamošanās stāsti
    • JAUNĀS PASAULES stāsti
      • APGAISMOTA sabiedrība
    • Pēdējais karš par BRĪVĪBU
    • IZGLĪTĪBAS stāsti
      • IZGLĪTĪBAS evolūcija
      • NĀKOTNES skola
      • Kā peldēt kartupeļu laukā?
    • DZĪVA CILVĒKA stāsti
    • DUALITĀTES stāsti
      • PRĀTA stāsti
      • EGO stāsti
    • CITU DIMENSIJU stāsti
      • DVĒSELES stāsti
      • CEREMONIJU stāsti
      • SIRDS stāsti
      • SIRDS vai PRĀTS. Kurš ir kuģa kapteinis?
      • SAKRĀLĀS matemātikas stāsti
    • EKOLOĢIJAS un VESELUMA stāsti
      • BADOŠANĀS veselībai un veselumam
    • AUDIO un VIDEO stāsti
    • neNOPIETNIE stāsti
    • PASAKAS
  • Miera Vieta
    • Viesošanās, būšana Miera Vietā
      • Pieteikšanās būšanai Miera Vietā
      • Pieteikšanās Miera ceļojumam
    • Miera notikumi
      • PIETEIKŠANĀS Miera Vietas apciemošanai
    • Miera Vieta bildēs
    • Pasaule kā miera vieta
    • Miera Vietas stāsti
    • Miera Meditācijas
  • DZĪVA SKOLA
    • Dzīvas skolas notikumi
      • Puišu notikums
  • Par mums
  • DALIES

Kāpēc bērni iet skolā?

21. septembris, 2020 pl. 11:16, Nav komentāru

Šis jautājums mums pirmajā brīdī šķiet nesaprotams un muļķīgs, jo vai tad var būt savādāk? Kad tad sākās skolas? Tajā pašā laikā, kad fabrikas. Vecāki, kas devās uz pilsētām strādāt, bērni bija kaut kur jānogrūž. Visi bija priecīgi par “lielisko” piedāvājumu no fabrikām pieskatīt bērnus, apmācot viņus par nākamajiem fabrikas strādniekiem - nedaudz rakstīt, lasīt, rēķināt, bet galvenokārt klausīt pavēlēm, noteikumiem, nomācot radošumu un iniciatīvu. Par šo visu jau esam aizmirsuši un skolas mums šobrīd šķiet kā lielākais cilvēces sasniegums. Es tā neuzskatu. Paskatāmies uz to visu no cita leņķa!

Aizgājām no dabas, kas ir labākais cilvēces skolotājs. Apmetoties uz betona, pamazām mūsu saikne ar dabu pārtrūka. Mums sāka mācīt visu teorētiski, kaut gan pirms tam visu apguvām praktiski. Sākām piedzīvot mazkustīgu dzīvesveidu, pārtika kļuva arvien kaitīgāka, mēs neveselīgāki. Šajā veseluma uzturēšanas ceļā nonācām līdz mākslīgām zālēm, kas apārstēja tikai sekas.


Iepriekš, vecvecāki bija svarīga daļa bērnu audzināšanā, fabrikas piedāvājums ļāva un sekmēja arī šīs saites atvienošanu. Skolotāji nevarēja aizvietot to cilvēcīgumu, mīlestību, rūpes, ko iemiesoja vecvecāki vai saime iepriekš. Tas viss sekmēja to, ko piedzīvojam šobrīd, cilvēce ir slima, apjukusi, nebrīva un gatava pakļauties jebkādiem absurdiem ierobežojumiem un turpmākai paverdzināšanai.


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Puišu skola
    28. feb. 2025
  • Apakšas vairs negrib, augšas vairs nevar
    24. jan. 2025
  • Uzsākam nodarbības garīgās, emocionālās un ķermeniskās inteliģences jomās
    9. dec. 2024
  • Kopienu skolu tīkla radīšanas notikums
    4. nov. 2024
  • Kopienu skolu tīkla radīšanas notikums
    4. nov. 2024
  • Atveram Miera Vietu un pieredzi
    24. jūl. 2024
  • Izsludināts pirmais 2024. gada DZĪVAS SKOLAS notikums
    22. mai. 2024

ManaTaka video kanāls

ManaTaka video kanāls

ManaTaka Spotify podkāsts

ManaTaka Spotify

ManaTaka Apple podkāsts

ManaTaka Apple podkāsts

ManaTaka Google podkāsts

ManaTaka Google podkāsts

ManaTaka Anchor podkāsts

ManaTaka Anchor

ManaTaka Pocket Casts

ManaTaka Pocket Casts

ManaTaka RadioPublic

ManaTaka RadioPublic

ManaTaka Breaker podkāsts

ManaTaka Breaker

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.